Balk boven
Balk boven resp

5 brainfoods voor effectief vergaderen

Full 5 brainfoods voor effectief vergaderen

Annemiek Shrestha is Health Blogger voor Nutribites. Vandaag heeft Annemiek speciaal voor Lokale Helden & Co een blog geschreven over ‘5x brainfood voor een effectieve vergadering’!


Om alles uit een vergadering te kunnen halen, moet iedereen steeds scherp en gefocust zijn. Deze 5 brainfoods helpen daarbij:

Avocado
Avocado bevat gezonde vetten en eiwitten die belangrijk zijn voor onze hersenen. Ze verbeteren ons geheugen en onze concentratie en bevorderen de informatieoverdracht. De vrucht zou ook niet mogen ontbreken tijdens de lunch. Avocado is ook nog eens heel veelzijdig. Hij kan in salades, als spread, in guacamole en zelfs in plaats van een broodje.


Zalm
Zalm bevat veel omega-3-vetzuren die een positieve invloed hebben op het geheugen en de informatieoverdracht. Bovendien bevat deze vis, net als andere vette vissoorten, een vet dat bijdraagt aan de soepelheid van de neuronen in onze hersenen. Dit zorgt eveneens voor een beter geheugen en ook voor een betere concentratie. Vette vis en met name zalm is dan ook een ideale snack of lunchgerecht tijdens een vergadering.


Parmezaanse kaas
De aminozuren in kaas en andere eiwitrijke voedingsmiddelen ondersteunen de verbindingen in onze hersenen die nodig zijn om alert en geconcentreerd te blijven. Ook helpen ze om herinneringen terug te halen uit het geheugen. Vooral Parmezaanse kaas bevat veel eiwitten. Door deze kaassoort over de soep of salade te strooien, kun je de effectiviteit van een vergadering verhogen. Eiwitrijk voedsel bevordert eveneens een gezond gewicht. Hier lees je alles over afvallen met het eiwitdieet.


Pure chocola
Ook pure chocola met ten minste 70 procent cacao kan bijdragen aan een effectieve vergadering. Deze bevat namelijk flavonolen, die de bloedstroom naar de hersenen ondersteunen. Dit heeft een positief effect op het geheugen en de concentratie. Het beste serveer je dus pure chocola bij de koffie en thee.


Walnoten
Walnoten zijn rijk aan DHA ofwel docosahexaeenzuur. Dit omega-3-vetzuur verbetert het geheugen en de concentratie. Om de effectiviteit van de vergadering te verhogen, zet je dus het beste een schaal te walnoten op de vergadertafel.

Balk onder